Moi Drodzy,
organizacja każdej pielgrzymki wymaga zaangażowania szeregu osób w działania niezbędne do jej zrealizowania.
Okres przygotowań rozpoczyna się około 6 miesięcy przed startem oraz obejmuje dużą ilość działań. Z uwagi na cykliczny rozwój pielgrzymek wzrasta także ilość obowiązków powiązanych z jej organizacją. Rozpoczynaliśmy w 2012 roku od jednej pielgrzymki trwającej 2 dni (160 km).
W tym roku organizujemy 3 pielgrzymki, w tym 2 pielgrzymki do Monasteru w Jabłecznej (jedna z Białegostoku, druga z Warszawy) oraz 1 pielgrzymka z Gdańska przez Warszawę na św. Górę Grabarkę. Pielgrzymki do Monasteru w Jabłecznej będą trwały po 3 dni każda z nich, natomiast na św. Górę Grabarka będzie trwała 6 dni.
Łącznie w tym roku pielgrzymi będą „na rowerach” przez 12 dni, przejadą 1200 kilometrów. Ostatnie porównanie: w 2012 roku w pielgrzymce uczestniczyło 8 osób, w ostatniej 42 osoby. W tym roku zakładamy, że w sumie w pielgrzymkach może uczestniczyć około 100 osób. Zgodnie z tym rozwój pielgrzymek rowerowych od 2012 roku do 2016 rok przebiega dość dynamicznie. W ramach rozwoju potrzebujemy osób gotowych do zaangażowania się w prace nad organizacją pielgrzymek lub wsparcia finansowego tych inicjatyw.
Jeśli ktoś z Was chciałby nam pomóc poszukujemy:
– auta dostawczego na okres 22-24.06 oraz 12-17.08. Auto dostawcze jest dedykowane do przewozu bagaży pielgrzymów, a następnie przewiezie rowery do Warszawy po zakończeniu pielgrzymek
– zestawów walkie talkie do komunikacji pomiędzy grupami rowerzystów. Zależy nam na sprzęcie który posiada dobry zasięg, zdarza się że podróżujemy lasami, a odległości pomiędzy grupami wynoszą około 2-3 km.
– podstawowego wyżywienia dla pielgrzymów
– osób które mogą nam pomóc w opracowaniu trasy przejazdu rowerów, znających bardzo dobrze okolice
– osób które mogą oraz chcą przygotować pożywienie dla pielgrzymów na trasie pielgrzymki. Każdy pielgrzym z chęcią posili się w trakcie jazdy na rowerze.
Oczywistą sprawą jest ponoszenie typowo finansowanych kosztów organizacji pielgrzymek, np. paliwo do auta dostawczego, koszt ubezpieczenia, zakup koszulek i kamizelek. Każdy pielgrzym przekazuje na rzecz tego wpłatę, jednak pokrywa ona jedynie 50% realnego kosztu.
Brakująca kwota jest pokrywana ze środków od sponsorów oraz ludzi dobrej woli. W tym roku z uwagi na wzrost ilości pielgrzymek oraz wydłużenie trasy naturalnie wzrośnie brakująca kwota. Jeśli ktoś z Was dysponuje możliwościami oraz chęciami będziemy bardzo wdzięczni za wsparcie finansowe organizacji pielgrzymek rowerowych w 2016 roku.
Poniżej znajdują się numery kont bankowych na które można dokonać przelewu. Będziemy bardzo wdzięczni za każdą wpłatę.Konto Organizatora (Michał Proszczuk) 04 1160 2202 0000 0002 6559 2067
Bank Millenium.
W przypadku pytań: rowerowypielgrzym@gmail.com, tel 696 716 019